2014. június 1., vasárnap

Bodzaszörp

Régebben minden májusban  készítettem bodzaszörpöt, de úgy 2-3 éve valamiért :-( lemaradtam. 
Na de az idén elkészítettem - szerintem - életem eddigi legfinomabb bodzaszörpjét, véletlenül, ugyanis nem leltem a régi receptet és ugyan találtam egyet a neten, de még azt is átalakítottam. Próba cseresznye.:-)



Recept:
1 nagyon-nagy nylon szatyor virág
9 kg cukor
9 db citrom
60 gr citromsav
1 bolti csomag nátrium-benzoát

Kb: 13 l vizet (2 nagy lábas) felmelegítek és feloldom benne a cukrot, közben alaposan megmosom a citromokat és felkarikázom félreteszem, utána gyorsan megmosom a virágokat (de nem szabad áztatni) ezt is félreteszem. Mikor a cukor feloldódott a vízben hagyom hűlni, amikor már nem forró csak meleg  kiveszek a cukros léből kb: fél liternyit, feloldom benne a citromsavat és a NA -benzoátot. Nekem van egy 15 l-es vödröm, amit csak bodzához használok, szóval ebbe összeöntöm a két lábasból a cukorszirupot és a fél liternyi oldott tartósítószert, ha ez megvan, akkor mehet a bodza és a citrom a tetejére. Letakarom,  3-4 napig  hűvös helyen érlelem és minden nap megkavarom. Ha letelt az idő üvegekbe szűröm és elteszem télire. 
 Ennyi!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...